icon tel+421 908 788 839 icon mailinfo@sitandrelax.sk
logo sit & relax

Obchodné podmienky

Sídlo spoločnosti / Predávajúci

Sit&Relax, s.r.o.

Križovany nad Dudváhom 567

919 24 Križovany nad Dudváhom

IČO: 54261546

DIČ: 2121611382

IČDPH: SK2121611382

ORSR Trnava

odd: sro, vložka č. č. 50492/T

Tel.: +421908788839

www.sitandrelax.sk

Bankové spojenie:

Všeobecná úverová banka, a.s. (VUB)

č. účtu: 4545617455/0200

IBAN: SK53 0200 0000 0045 4561 7455

SWIFT: SUBASKBX

 

Obchodné podmienky (ďalej len „VOP“)

Kupujúci:

Kupujúci je osoba (fyzická alebo právnická), spotrebiteľ, ktorý uzatvoril s predávajúcim kúpnu zmluvu za účelom dodania tovaru, ktorý si objednal na stránkach www.sitandrelax.sk. Kupujúci musí v objednávke, resp. pri registrácii presne a pravdivo uviesť adresu doručenia, prípadne iné požadované kontaktné údaje.

1. Objednanie Tovaru

Odoslaním objednávky prostredníctvom e-mailu na stránkach www.sitandrelax.sk zo strany kupujúceho bude objednávka zaregistrovaná v systéme predávajúceho ako predbežná objednávka. Predbežná objednávka nie je pre predávajúceho záväzná, slúži iba k upresneniu požiadaviek kupujúceho a predstavuje tak ponuku na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Po odoslaní objednávky bude objednávka spracovaná a na e-mail kupujúceho bude doručené potvrdenie o prijatí objednávky predávajúcim. Na uvedenú e-mailovú adresu budú kupujúcemu v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky. Po prijatí mailovej objednávky bude do dvoch pracovných dní s kupujúcim zo strany predávajúceho nadviazaný telefonický, SMS, prípadne e-mailový kontakt za účelom uzatvorenia kúpnej zmluvy, ku ktorému dôjde potvrdením objednávky. Kúpnou zmluvou v zmysle týchto VOP sa rozumie kúpna zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim, na základe ktorej sa predávajúci zaväzuje kupujúcemu dodať tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote, previesť na neho vlastnícke právo a kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar a zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru.

2. Zrušenie objednávky

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušenia objednávky, a to v prípade ak nie je možné objednávku záväzne potvrdiť (chybné kontaktné informácie, nedostupný, nereaguje na e-maily,...). Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný predávajúci dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito obchodnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku).
Kupujúci ma nárok stornovať objednávku, a to do 24 hodín od jej odoslania na email. Ak takáto situácia nastane, kupujúci je povinný uviesť svoje meno, kontakt, popis objednaného tovaru a zaslať tieto informácie prostredníctvom e-mailu na info@sitandrelax.sk. Za takéto zrušenie objednávky si predávajúci neúčtuje penále ani žiadne iné poplatky za zrušenie objednávky. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú výšku kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na adresu alebo na účet do 14 dní.

3. Ceny tovaru

Všetky ceny uvedené na internetovej stránke www.sitandrelax.sk sú vrátane DPH, bez nákladov na dopravu na dodanie tovaru v zmysle bodu 4. resp. 5 týchto VOP alebo iných voliteľných služieb. Pokiaľ nie je ďalej v týchto VOP uvedené inak, rozumie sa pod pojmom kúpna cena tovaru uvedená na internetovej stránke www.sitandrelax.sk po pripočítaní nákladov na dopravu na dodanie tovaru v zmysle bodu 4. resp. 5 týchto VOP. Ak dôjde k zvýšeniu kúpnej ceny nezávisle od vôle predávajúceho (najmä zvýšením ceny tovaru dodávateľom predávajúceho, zmenou daňových predpisov, prípadne zmenou peňažných kurzov) a bude tým ovplyvnená cena uvedená na internetovej stránke www.sitandrelax.sk , predávajúci má právo kúpnu cenu primerane zvýšiť o výšku vykonanej zmeny ceny, avšak len do momentu uzatvorenia kúpnej zmluvy. Po potvrdení objednávky je kúpna cena pre predávajúceho záväzná. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.

Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.

4. Platobné podmienky

Záloha vopred

Predávajúci môže požadovať zálohu vo výške 50% až 100% pri objednávke tovaru, ktorý:

  • nemá na sklade (a musí ho objednať u svojho dodávateľa),
  • a/alebo je tovar špeciálny,
  • a/alebo je skompletizovaný a upravovaný podľa špecifických požiadaviek a želania zákazníka,
  • a/alebo Predávajúci musí vyvinúť značné úsilie a vynaložiť čas a náklady spojené s obstaraním takého špecifického tovaru.

Predávajúci ďalej môže stanoviť zálohu, ktorú je kupujúci povinný zaplatiť už pri objednaní tovaru. Záloha za tovar môže siahať až do výšky 100% z ceny tovaru s DPH. Táto záloha je nevratná a stane sa zmluvnou pokutou v prípade, že Kupujúci odmietne prevziať a zaplatiť tovar osobne alebo ho odmietne prevziať a zaplatiť pri dodaní doručovacou službou. Záloha (zmluvná pokuta) v tomto prípade pokrýva vynaložené náklady, čas, úsilie a náklady Predávajúceho spôsobené prijatím daného špecifického tovaru na sklad a záloha tak nenávratne prepadne v prospech Predávajúceho po 30 dňoch od upozornenia Kupujúceho emailovou správou alebo telefonátom, že tovar je k dispozícii u Predávajúceho.

Možnosti Platby

Platba za tovar je možná:

  • prevodom na bankový účet spoločnosti Sit&Relax, s.r.o. na základe vydanej faktúry / predfaktúry
  • v hotovosti pri preberaní tovaru, kde už bola uhradená zálohová faktúra

Platba v hotovosti pri preberaní tovaru:

Doplatková platba je možná priamo pri preberaní tovaru. 

Platba prevodom na bankový účet:

Prevodom na bankový účet spoločnosti Sit&Relax, s.r.o, na základe vydanej faktúry / predfaktúry. Kupujúci platí za tovar vopred, tovar bude kupujúcemu vyexpedovaný až po pripísaní faktúrovanej sumy na účet predávajúceho uvedený v záhlaví týchto VOP.

Pre korektné spracovanie platby je nutné zadať správny a kompletný variabilný symbol, ktorý je uvedený na faktúre.

5. Doprava tovaru / prevzatie tovaru

Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností predávajúceho v čo najkratšom termíne odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote.

Dodanie tovaru sa uskutoční tak, že predávajúci dodá kupujúcemu tovar na adresu kam určí kupujúci. Ak si chce kupujúci tovar preniesť z miesta dodania tovaru na inú adresu predávajúci nezodpovedá za nakládku tovaru na dopravný prostriedok zabezpečený kupujúcim. Kupujúci znáša všetky náklady a riziká spojené s ďalšou prepravou tovaru. Kupujúci preberá riziko možnosti poškodenia tovaru v okamihu, kedy mu predávajúci umožní nakladať s tovarom. Kupujúci je povinný tovar prevziať do 14 dní od upovedomenia, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak. Ak kupujúci neprevezme tovar ani v náhradnom termíne, ku ktorému bol vyzvaný, má predávajúci právo od zmluvy odstúpiť. O tejto skutočnosti kupujúceho upovedomí.
Dodávaný tovar sa môže dodávať pod iným názvom, než je uvedené v internetovom obchode (napr. z dôvodu zmeny či odlišnosti názvu u výrobcu či veľkoobchodného dodávateľa) s tým, že kvalita, popis, vlastnosti i vzhľad tovaru korešponduje s ponukou uvedenou v internetovom obchode.
Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona, nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

Kontrola tovaru pri preberaní

Zásielku okrem kupujúceho môže prevziať aj iná, kupujúcim poverená osoba na uvedenej adrese, pokiaľ bude vedieť, že zásielku má očakávať. V prípade preberania tovaru na dobierku nezabudnite prosím na to, že je potrebné za tovar vyplatiť požadovanú sumu. Ak je suma za objednávku uhradená vopred alebo sa jedná o nákup na splátky, môže si šofér pre overenie identity od Vás vypýtať občiansky preukaz alebo iný doklad.

Pred prevzatím a zaplatením zásielky si prosím dôsledne prezrite tovar a stav obalu.
V prípade, že prepravný obal je viditeľne poškodený, spíšte s vodičom reklamačný záznam alebo zapíšte všetky skutočnosti do preberacieho protokolu. Následne nás prosím o tejto situácii informujte e-mailom na adresu info@sitandrelax.sk 

V prípade reklamácie mechanického poškodenia, ktoré nebolo možné zistiť ihneď pri prevzatí tovaru, je kupujúci povinný uplatniť túto reklamáciu okamžite po prevzatí zásielky

Neskoršie prípadné reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia. Náš vodič resp. kuriér má vyhradený čas na to, aby vám pomohol skontrolovať počet balení a tento počet zapíšte do prepravného listu, ktorý podpisujete pri preberaní zásielky. Toto je nevyhnutné pre prípad, ak by nebola dodaná niektorá súčasť celku.

Doprava tovaru je realizovaná vybranou dopravnou spoločnosťou alebo priamo pracovníkmi internetového obchodu Sit & Relax

Dodanie tovaru alebo osobný odber sa riadi cenníkom uvedeným v článku DOPRAVA

Pri dodaní alebo prevzatí tovaru je doručený aj daňový doklad (vyúčtovacia faktúra), ktorý slúži zároveň aj ako dodací list a identifikátor pre potreby prípadnej reklamácie. V prípade doplatku v hotovosti bude kupujúcemu daňový doklad (vyúčtovacia faktúra) zaslaný na jemu uvedenú e-mailovú adresu.

6. Zrušenie objednávky

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušenia objednávky, a to v prípade ak nie je možné objednávku záväzne potvrdiť (chybné kontaktné informácie, nedostupný, nereaguje na e-maily,...). Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný predávajúci dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito obchodnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku).

Kupujúci má nárok stornovať objednávku, a to do 24 hodín od jej odoslania a potvrdenia na email predávajúceho. Ak takáto situácia nastane, kupujúci je povinný uviesť číslo objednávky, svoje meno a kontaktné údaje a zaslať tieto informácie prostredníctvom e-mailu na info@sitandrelax.sk. Za takéto zrušenie objednávky si predávajúci neúčtuje penále ani žiadne iné poplatky za zrušenie objednávky. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú výšku kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na dodaný bankový účet najneskôr do 14 dní.

7. Odstúpenie od zmluvy

7.1 Vo väčšine prípadov sa jedná o zákazkovú výrobu alebo o tovar na objednávku a tak kupujúci v prípade, že predávajúci objednal tovar u dodávateľa, alebo tovar už je výrobnom procese alebo dodal tovar v poriadku a v dohodnutom termíne nemá kupujúci právo na odstúpenie od zmluvy. Ak kupujúci tovar neprevezme nebude mu vrátená záloha za tovar a predávajúci môže požadovať náhradu za náklady spojené so zrušením objednávky ( prepravné náklady, čas a vypracovávanie podkladov). 

8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)

Kupujúci, najmä pri dodaní prepravnou spoločnosťou, je oprávnený skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho (vodič / zamestnanec). V prípade zistenia existencie kazu tovaru a/alebo v prípade ak zásielka nie je kompletná (nižší počet kusov tovaru, resp. chýba objednaný tovar) je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe kazu tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s kazom alebo potvrdiť doručenie tovaru s kazom a následne v zmysle reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu kazu tovaru u predávajúceho. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s kazom, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci. O takejto situácii nás prosím okamžite informujte emailom na info@sitandrelax.sk alebo na telefónnom čísle: +421908788839.

Nezabudnite si tiež skontrolovať počet balení a v prípade pocitu, že zásielka nie je kompletná, tento počet zapíšte do prepravného listu, ktorý podpisujete pri preberaní zásielky. Toto je nevyhnutné pre prípad, ak by nebola dodaná niektorá súčasť celku.

Pri osobnom preberaní tovaru je zákazníkovi umožnené preberaný tovar rozbaliť a dôkladne prezrieť. Následná reklamácia sa po prebraní takto skontrolovaného tovaru nevzťahuje na odchýlky neznemožňujúce riadne užívanie tovaru.

Záručná lehota

Podmienkou uznania reklamácie je, aby bola uplatnená v záručnej lehote. Záručná lehota je 24 (dvadsaťštyri) mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Ak má tovar dlhšiu záručnú lehotu, je predávajúci povinný vydať kupujúcemu pri predaji riadne vyplnený a potvrdený záručný list, v ktorom sú určené podmienky a rozsah tejto záruky. Ak sa reklamácia kupujúceho vybaví výmenou chybného tovaru za bezchybný, platí na nový výrobok záručná lehota od prevzatia nového tovaru.

Reklamácia sa vzťahuje na preukázateľné výrobné chyby spôsobené výrobcom, ktoré boli zistené ihneď po dodávke tovaru, alebo počas jeho používania.

Reklamácia sa nevzťahuje na:

  • farebné odchýlky produktov k obrázkom na internete alebo v tlači
  • vyblednutie materiálov používaním (napr. výplet, poťahy)

Nárok na uplatnenie reklamácie u predajcu zaniká:

  • nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu
  • neoznámením zjavných kazov pri prevzatí tovaru
  • uplynutím záručnej doby tovaru
  • mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim
  • neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar
  • poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými na území SR poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami
  • neodborným zásahom, poškodením pri vlastnej doprave, poškodením ohňom alebo iným zásahom vyššej moci
  • zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby

Za neopodstatnenú reklamáciu sa považuje aj ak kupujúci reklamuje už prevzatý nepoškodený tovar bez kazov a budúcu reklamáciu písomne neavizoval najneskôr 7 dní od osobného prevzatia tovaru.

Odstrániteľné chyby

Za odstrániteľné chyby sa považujú chyby tovaru, ktorých odstránením neutrpí vzhľad, funkcia a akosť tovaru. Ak ide o odstrániteľné chyby, môže kupujúci požadovať:

  • bezplatné, riadne a včasné odstránenie chýb
  • výmenu alebo dodanie chybnej súčiastky alebo dielca, ak sa chyby týkajú iba súčiastky alebo dielca
  • výmenu tovaru ak tento ešte nebol použitý

Neodstrániteľné chyby

Ak ide o neodstrániteľné chyby, ktoré bránia tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať, môže kupujúci požadovať výmenu chybného tovaru za bezchybný. Pokiaľ výmena chybného tovaru za bezchybný zo strany predávajúceho nie je možná, môže kupujúci požadovať zrušenie zmluvy a vrátenie zaplatenej čiastky.

7.1. Ak ide o kaz tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný kaz bez zbytočného odkladu odstrániť.

7.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia kazu požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa kaz týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť kazu.

7.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia kazu vymeniť kazový tovar za bezkazový, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

7.4. Ak ide o kaz tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovaru mohol riadne užívať ako vec bez kazu, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné kazy, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa kazu po oprave alebo pre väčší počet kazov tovar riadne užívať.

7.5. Ak ide o iné neodstrániteľné kazy, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

7.6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 7.1. až 7.3. týchto obchodných podmienok) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 7.4. až 7.5. týchto obchodných podmienok) tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.

7.7. Predávajúci zodpovedá za kazy tovaru v zmysle platných predpisov SR a kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo u určenej osoby. Informácie o určených osobách a servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú uvedené na zadnej strane záručného listu alebo ich poskytne predávajúci kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.

7.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho, teda čl. 7 týchto obchodných podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.

7.9. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho z jeho internetovej stránky

7.10. Kupujúci má právo uplatniť si počas záručnej doby u predávajúceho zodpovednosť za kazy tovaru zakúpeného u predávajúceho za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci.

7.11. Ak tovar vykazuje kazy, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 7.1. až 7.5. týchto obchodných podmienok (ďalej len "Oznámenie o uplatnení reklamácie") vo forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke internetového obchodu predávajúceho. Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah kazu tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len "určená osoba"). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.

7.12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:

  • doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
  • doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo určenej osobe alebo doručenie fotodokumentácie, ak predávajúci potvrdí, že takáto fotodokumentácia je na začatie reklamačného konania dostačujúca

7.13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je okrem splnenia podmienok podľa bodov 7.12 písm. a) týchto reklamačných a obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru predávajúcim alebo treťou osobou určenou predávajúcim. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však predávajúci alebo ním určená tretia osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu, reklamačné konanie začína dňom doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu.

7.14. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

7.15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

7.16. Záruka sa nevzťahuje na kazy, na ktoré bol kupujúci v čase uzatvárania zmluvy upozornený alebo o ktorých musel s prihliadnutím k okolnostiam pri uzatváraní zmluvy vedieť.

7.17. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia kazu vymeniť kazovú vec za bezkazovú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

7.18. Predávajúci nezodpovedá za kazy tovaru:

  • ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za kaz tovaru do konca záručnej doby tovaru,
  • ak je kazom tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
  • ak kaz tovaru vznikol používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
  • ak kaz tovaru vznikol neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
  • ak kaz tovaru vznikol poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
  • ak kaz tovaru vznikol poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
  • ak kaz tovaru vznikol poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
  • ak kaz tovaru vznikol neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
  • ak kaz tovaru vznikol zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.


Ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavný kaz, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú bezodkladne neoznámil zástupcovi predávajúcemu, neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované kazy mal tovar už v čase jeho prevzatia kupujúcim.

7.19. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

  • odovzdaním opraveného tovaru,
  • výmenou tovaru,
  • vrátením kúpnej ceny tovaru,
  • vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
  • písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
  • odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

7.20. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná.

7.21. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

7.22. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na kazy uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu 7.14. týchto obchodných podmienkach.

7.23. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie kazu tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie kazu tovaru podľa bodu 7.1. týchto obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie bude prípadné opätovné uplatnenie reklamácie toho istého kazu (nie kazu rovnakého druhu) zamietnuté.

7.24. Ustanovenia čl. 7 týchto obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.

7.25. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.

7. 26. Pokiaľ si spotrebiteľ u predávajúceho uplatňuje vynaložené náklady v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady, je potrebné aby spotrebiteľ preukázal vynaložené náklady účtovným dokladom, ktorý obsahuje zákonnom stanovené náležitosti a zároveň sú meno a adresa zákazníka na doklade totožné s fakturačnými údajmi.

Podanie reklamácie:

Reklamáciu treba podať e-mailovou formou na uvedenú e-mailovú adresu

V prípade dotazov nás kontaktujte na e-mail info@sitandrelax.sk alebo telefonicky: +421908788839

8. Odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru

8.1 Vo väčšine prípadov sa jedná o zákazkovú výrobu alebo o tovar na objednávku a tak kupujúci v prípade, že tovar je už vo výrobnom procese alebo predávajúci dodal tovar v poriadku a v dohodnutom termíne nemá kupujúci právo na odstúpenie od zmluvy. Ak kupujúci tovar neprevezme nebude mu vrátená záloha za tovar a predávajúci môže požadovať náhradu za náklady spojené so zrušením objednávky ( prepravné náklady, čas a vypracovávanie podkladov).

9. Ochrana osobných údajov

Bližšie informácie o spracovaní osobných údajov nájdete na webovej stránke www.sitandrelax.sk v sekcii ochrana osobných údajov ( v päte webovej stránky)

Kupujúci berie na vedomie, že je povinný predávajúcemu poskytnúť osobné údaje v správnej a pravdivej forme a je tiež povinný informovať predávajúceho o každej zmene svojich osobných údajov. Kupujúci potvrdzuje, že osobné údaje, ktoré poskytol, sú správne.

10. Záverečné ustanovenia

Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Ak sa niektoré ustanovenie kúpnej zmluvy alebo VOP stane neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, ostatné ustanovenia týmto nedotknuté ostávajú v platnosti v plnom rozsahu. Predávajúci v takom prípade nahradí dotknuté ustanovenie takým platným, účinným a vykonateľným ustanovením, ktoré bude v čo najväčšej miere zodpovedať účelu a zmyslu napadnutého ustanovenia. Ak dôjde k rozporu medzi týmito VOP a ustanoveniami kúpnej zmluvy, majú prednosť ustanovenia kúpnej zmluvy. Právne vzťahy neupravené v týchto VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami právneho poriadku Slovenskej republiky, najmä Občianskeho zákonníka a Obchodného zákonníka. Akékoľvek spory medzi zmluvnými stranami vznikajúce z kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou budú riešené, pokiaľ možno, najskôr zmierne. Pokiaľ nebude počas primeranej lehoty dosiahnuté zmierne riešenie, budú spory vyriešené pred príslušným všeobecným súdom Slovenskej republiky. Predávajúci je oprávnený jednostranne a bez súhlasu kupujúceho zmeniť VOP. Tieto VOP strácajú platnosť a účinnosť dňom nadobudnutia platnosti a účinnosti nových VOP. Zmenené VOP sa nevzťahujú na kúpne zmluvy uzatvorené v čase platnosti predchádzajúcich VOP.
Farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom ako ich bude kupujúci vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite zobrazovacieho monitora, resp. iného použitého zobrazovacieho zariadenia.
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných nákupných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny všeobecných nákupných podmienok je splnená umiestnením na internetovej stránke www.sitandrelax.sk